tisdag 2 mars 2010

Anjas Ceasarsallad



gjorde jag till middag idag med ett glas rött. Det är ju så gott!

Fick en förfrågan om receptet så här kommer det :D
för ca 4 personer
2 kycklingfileér delade i mindre bitar, kryddade med vad som än faller i smaken
1 halv ask med roccula, eller isbergssallad, fast jag tycker isbergssallad smakar kaninmat, så kör på roccula
1 halv ask med körskbärstomater, delade i två
1 förpackning med fetaost
typ 10-15 svarta oliver
1 halv röd lök eller mindre
1-2 avokados
några soltorkade tomater delade i två
hade även kvar lite fullkornsbulgur sen gårdagen så jag blandade i det för att få det lite matigare!

Sen gjorde jag även brödkrutonger till
rostade 2-3 stycken vanliga rostbröd, lite grovare, "gned" in vitlök i mackorna, delade dem i bitar och stekte i smör

Blanda allt i en stor skål

ENJOY :D

2 kommentarer:

Emelie sa...

Vad gott det där såg ut, du skulle ha skrivit med receptet! :)

Och det jag var in hit för, hittade dig på Facebook genom Körslagetgruppen och jag blev så varm i hjärtat..
Molkom! Åh :)
Jag gick på folkhögskolan där för tre år sedan och älskade att bo där, så jäkla mysigt ställe.
Jag hoppas på att vi kan åka ner till Värmland snart så jag kan visa min sambo vad det är jag är så förälskad i haha

Kör hårt på Körslaget, jag ska se till att titta den här säsongen! :)

Anja Emelinda sa...

Nu har du receptet :D Jaha gjorde du det, vad roligt! Ja det är svårt att uppskatta samhället lika mycket när man bott här hela sitt liv, men nu med äldre dagar har jag börja insett att de faktiskt är en liten välsignelse att ha fått växt upp här på landet (jag bor en bit utanför). Det är ju himla härligt, och de finns en del personer som kommer härifrån att vara stolta över. Som Rongedal som jag nu ska få sjunga med, helt fantastiskt kul! Tack för kommentaren :)