onsdag 25 februari 2009

Summering Ocarsgalan

Nu har jag sett klart på galan. Eller egentligen igår kväll för det gick ju inte att sluta titta. GAH va bra det var. Hugh Jackman började med ett snyggt öppningsnummer där han till och med dansade. Typ råbra. Jag hade ingen aning om Hughs dans skills! Han gjorde i alla fall ett jättebra jobb som hoast. Det känns så häftigt att se alla stora Hollywood profiler sitta där som vanliga människor, alla tillsammans och alla lika nervösa i väntan på ungefär samma saker liksom. Säger som Cissi att klänningarna inte var så jätte imponerande men några stack ju ut mer eller mindre. Personligen tyckte jag att det var alldeles för lite färg på klänningarna i år. Men för mig är det filmerna som är viktigast, jag har ju inte sett alla som var nominerade men de allra flesta. Den jag inte sett var ju dock Slumdog Millionare, som fick hela 9(!!) oscars. Så den ska jag och Erik se ikväll har vi bestämt oss för. Så bra Oscarsgala och grattis till alla nominerade och vinnare! Här kan ni läsa mer: oscar.com

Nu ska jag och min bror se på skräckis med en brasa och något gott.

PEACE!

1 kommentar:

Anonym sa...

sötis ; ) den filmen har jag sett, den är bra! men nio oscar, så bra tycker jag faktiskt inte : P