torsdag 20 september 2012

En boost i min vardag!

Alltsåå, skolan går så himla bra nu. Jag har ju inte fått hålla på så mycket praktiskt förut så nu är jag verkligen i mitt element. Har gjort två ganska stora uppgifter, en i Cinematograhy och en i Directing, fick ett A på båda. Helt sjukt kul! Sen har jag också skrivit ett manus i min filmproduktions kurs och det manuset var det första av 20 som någon ville vara med och jobba på. Så när vi hade omröstning i klassrummet så röstade 15 av 25 på MITT manus. Jag har inte ens skrivit manus förut. Helt galet, så läraren sa att mitt manus var ett av två som var utvalt att produceras. Och jag ska få regissera! Helt fantastiskt. Han tog dessutom ut mig ur klassrummet när en annan tjej läste manus och sa att jag ska börja hitta producenter osv. Och att jag ska lära mig säga nej för folk kommer slänga sig över mig för att få vara med. Han hade dessutom pratat om mitt manus på fyllan med min granne och snackat om en tjej med "great visual potential" Massa folk i klassen kom fram och sa att mitt manus var de enda som var "doable" och att de gärna ville jobba med mig. Jag blev nästan förnärmad av all uppmärksamhet men som mamma sa så ska jag kasta iväg Jantelagen och njuta av detta istället. Hoppas ni delar glädjen med mig, nu ska jag få regissera min första film och välja mitt eget filmcrew! Det kommer bli mycket jobb i höst men ooh så kul!


5 kommentarer:

Lena sa...

Superbra jobbat!!! Njut och ta åt dig av all positiv kritik.

Anonym sa...

Åh vad varm jag blev i hjärtat! Det här är du värd Anja för du är fantastisk! Det är bara du och ingen annan som har tagit dig dit du är idag! Känner mig som en mäkta stolt 'storasyrra'! Mamma hälsar också ❤ pussar och kramar Bejbom!

Anonym sa...

Stort!! Du är så grym! Roligt att få följa dig här! Kramar /Lisa Å

Anonym sa...

Mor..
Ja just det iväg med med jante in med stolte. Jag är stolt över dig fantasifull och kreativ och så mycket mer...pussar

mysis sa...

Anja! Jag blir så glad! Grattis, visste att du skulle blomma när du kommit rätt ;) /mysis