måndag 13 december 2010

LUCIA

Lucia har en tendens att alltid ge mig en sådan mysig känsla i kroppen. Och trots allt blev jag inte besviken idag. Med glögg och pepparkakor satt jag med familjen och avnjöt alla toner. Visserligen från tv-rutan men känslorna spirar i mig ändå. Lucia tycker jag är en jätte mysig tradition vi har här i Sverige. En högtid som går ut på att sprida värme, ljus, sång och glädje. precis vad jag behöver nu. Sång är bland det vackraste som finns och de som går igenom kroppen när fina toner ljuder fram ur högtalarna och in i min kropp är obeskrivligt. Snart är det jul också.

Inte nog med det så såg jag senare Svenska Hjältar och fällde en och annan tår för alla inspirerande människor det faktiskt finns därute som gör så mycket för andra människor. Och visar att man aldrig ska ge upp. No mather what!

Nu ska jag återgå till sex and the city boxen som har blivit min nya beroende.

Godkväll alla fina själar där ue

Inga kommentarer: