måndag 29 november 2010

vill skriva nåt fint

Ja, det vill jag. MEN. jag ska städa, maila och sen har jag säkert en miljon andra ursäkter också. Jag håller på att skriva en bok, eller ett manus eller en novell. Jag vet inte riktigt vad det är än. Det en saga kanske. Inte så dramatisk som den kanske låter. Ska skriva mer någon gång så kanske blir känd, eller hatad. Det vet man aldrig. Den ska vara baserad på sanning i alla fall, mestadels. Och nej, inte ur mitt liv!

"Hon tog upp cigarettpaketet ur fickan på rocken, tittade på en cigarett och la sedan ned den igen. Nej. Sa hon till sig själv. Hon tittade ut över grannskapet, hösten var här, löven var röda och gyllene, solen var framme. En kall vind ven förbi henne och hon återvände in, in till livet hon inte längre ville leva. "

Min karaktär ser ut såhär och jag har skapat henne i photoshop med hjälp av olika urklipp och lite målande.

Inga kommentarer: