onsdag 27 oktober 2010

att glädjas med andra

Är någonting som jag tar väldigt personligt och som är väldigt viktigt för mig. Ofta kan jag inte förstå hur man inte kan dela med sig av glädje eller visa uppskattning eller ge komplimanger. När jag kom med i körslaget, som är ett bra exempel på detta så visste jag att det var många som skulle ha svårt för det. Jag skulle aldrig anse mig själv vara bättre än någon annan och därför är det svårt för mig att förstå hur vissa bara kunde ignorera detta för det skulle jag aldrig kunna göra. Att någonting bra händer mina vänner och bekanta är ju fantastiskt! Det var ju så fruktansvärt stort för mig detta. Jag har ofta känt mig i skuggan och aldrig riktigt fått bekräftelse för min sång. Det var så oerhört stort för mig för jag trodde aldrig att någonting sådant kunde hända mig. Men man fick ställa in sig från början på att bli besviken för alla kan inte hantera när bra saker händer andra personer än sig själva. usch, jag blir ledsen bara jag tänker på det. Det är inte så svårt, man måste komma över sin egen avundsjuka och lära sig att unna andra medmänniskor deras äventyr och framgångar. Glädjs med andra, visa det och du kommer känna dig bättre med dig själv. Att komma framåt i livet och lyckas nöter ständigt i huvudet på mig, jag vill ju så mycket och med rätt stöd går det.

Empati
och Sympati, två av det viktigaste egenskaperna man kan ha tycker jag. Det är aldrig för sent!


mwhehe

2 kommentarer:

Unknown sa...

Idioter.. jag hoppas att du vet att du är aldrig i skuggan när det är jag som sjunger! =) (och om du är i skuggan så står du där och skrattar för att jag skämmer bort mig). Du är begåvad och jag hoppas att du vet det. Och jag är riktigt glad för att du kom med i körslaget, (jag menar skrev ju till och med två agra emails till Tv 4, haha! Och du all lycka till dig, du kommer att bli något. Skit i alla andra, för jag vet allt! :D

Anja Emelinda sa...

Åh Sofia vad du är go. Alltid har du varit sån här. Det är så härligt. Jag saknar dig och kan inte fatta att det gått 1,5 år sedan jag såg dig sist.

TACK för dom orden och jag önskar dig all lycka tillbaka! Tycker dock att du borde ta dig hem snart...